Scroll Top

My Story

Hieronder vertel ik je meer over mijzelf. Over mijn avontuurlijke leven en onverwachte werelden.
Over het succesvol profileren en positioneren van mijzelf, bedrijven en organisaties.
En hoe dit van een noodzaak mijn 2de natuur werd. 

Zoek het uit

’If you shed one fucking tear, you’re out.’ Met deze – letterlijk-  eerste bemoedigende welkomstwoorden van Michael Lo Bianco, Sales Director van platenmaatschappij Chrysalis Records, werd ik in Londen/UK verwelkomt.

Die platenmaatschappij – waar toen o.a. Blondie, Robbie Williams, Duran Duran, Kylie Minogue en Spandau Ballet onder contract stonden- is mijn eerste werkgever medio jaren ’80.

Mijn opdracht: zorg ervoor dat Chrysalis de talk van elke town wordt, bij alle platenketens, en radio- en televisiestations wereldwijd.

Hoe ik dat moest doen? Zoek het uit, val ons niet lastig en zorg snel voor omzet, zei mijn Siciliaanse directeur. If you’re not in..you’re out!

Chrysalis Records groeit uit tot een multimediabedrijf. Met een platenlabel, muziekuitgeverij en tv-productiebedrijf. Sir George Martin, producer van The Beatles, maakt zijn entree in the board en in 1991 komt het merk volledig in handen van platenmaatschappij EMI.

Foto Saskia voor TWO website 2023 en voor LinkedIn

Wolf of Wallstreet

Hier ben ik:  Saskia Exterkate. Oprichter en eigenaar van The White Office. Ik werkte jarenlang als sales- en marketingmanager voor verschillende ondernemingen & organisaties in binnen- en buitenland. Bij allen is het mijn opdracht om de naamsbekendheid, klantenkring en daarmee de omzet te vergroten. Hoe dat moet mag ik overal zelf uitzoeken, hoofdzaak: snel en goed want anders kan ik opdonderen. Excusez le mot. Zo ging dat toen.

Tja…dat klinkt naar het script van de film Wolf of Wallstreet met Leonardo di Caprio…en eerlijk gezegd…ik ben bij veel bedrijven op die manier professioneel grootgebracht. De jaren 80 en 90. Wat een feest, wat een stress. We we’re all ‘hungry like the wolf’. Ik hoor mijn directeuren nog in mijn oren schreeuwen (terwijl ik met een klant telefoneerde) ‘come along, come along…work work work,’ terwijl ze met de vuist op het bureau sloegen. En, als ik om 18.30 opstond om mijn jas te pakken, riep iedereen…driftig op zijn horloge tikkend…parttime???? En dan bleef ik toch nog doorwerken, onbetaald, ondanks dat mijn second job als cocktail bartender in een discotheek op Leicester Square tot 04.00 ’s nachts op me wachtte. Hart voor de zaak heet dat. En dan… rennen door de nacht, de underground, de metro in, met je walkman op… don’t you want me baby! En dit is nog maar één van de verhalen die mijn leven – dat leest als een hartcardiogram – zouden gaan vormen.

Een slimme meid

Doordat ik er op jonge leeftijd – na het overlijden van mijn moeder, a life-changing moment, alleen voor stond, leerde ik op mijn eigen wijze mijn weg te vinden naar mijn doel: in leven blijven. Dat betekende dus kunnen wonen en eten, en daarvoor was geld nodig, dus… werk vinden!  Daar werd de noodzaak van profileren & positioneren geboren en het harde besef dat er zonder inkomsten geen bestaan was. Dat het leven zonder vangnet inhield dat je je ogen op de horizon moest houden, niet naar beneden of achterom moest kijken en gefocust moest blijven. Alleen dan bleef je overeind en haalde je de overkant. Anders viel je te pletter en dat…was geen optie.

Door te luisteren, te observeren, te vragen en vooral door ..door te vragen, leerde ik netwerken, deed ik kennis op, durfde ik te vragen om hulp en …in een later stadium…om de order. Doorzag ik behoeftes, herkende ik koopsignalen, zag ik kansen en leerde enorm veel mensen en culturen kennen, ging ‘bruggen bouwen’ en denken in mogelijkheden.

Zo heb ik mijn expertise  over hoe je bedrijven op een slimme manier succesvol positioneert en profileert on the job vergaart. Hoe je land en hart verovert. Hoe je nooit wordt vergeten en bovenal een levenslange gunfactor krijgt. En dat ..doe ik nog altijd. Het is een 2e natuur geworden.

The White Office: Clean & Crispy

Het werd tijd dat ik mijn zelf opgebouwde enorme netwerk op C-level voor mezelf ging inzetten. Het werd tijd voor een eigen bedrijf. En zo opende in mei 2011 The White Office haar deuren. Hoe ik aan die naam kom? Omdat White wit betekent en wit voor mij staat voor fris, clean, crispy, clean sheet, nieuw, opnieuw en hernieuwt.
En precies dat…heb ik een levenslang gedaan…vanaf scratch…nieuw, opnieuw en nog eens. Met veerkracht, met energie en bovenal met de ogen op de horizon. Vandaar de naam The White Office.

Nog meer

Ja 1001 verhalen. Mijn leven is een grote – onvoorstel- en onvoorspelbare- avonturenbundel. Maak daar maar eens een kort uittreksel van. Wat karakter bepalende weetjes dan maar: ik vind zaken als open, eerlijk, transparant en betrouwbaar een must en een no-go als dat niet wordt gehanteerd. Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg. Wachten vind ik verschrikkelijk net zoals mensen re-minden dat ze moeten reageren. Daar wordt ik gek van. Humor is a lifesaver. Ik sta zelf, volgens vrienden, bekend om mijn absurdistische humor. Heerlijk, en vooral ook om jezelf kunnen lachen. Het maakt grote zaken klein en zorgt voor ontluchting en ontlading. Ik had het niet overleefd zonder. Muziek is nog altijd een van mijn grootste liefdes. Van schlager tot opera, van disco tot jazz. En… ik hanteer een eigen vocabulaire met zelfverzonnen woorden en verbasteringen. Dat is mijn legacy to the world.
Ik ben allergisch voor geleuter over glazen plafonds of over ‘ook JIJ mag er zijn’. Van mij mag iedereen er zijn en glazen…ken ik alleen in de variant glazen wijn. Tja…daar is toch dat Wolf of Wallstreet trekje weer haha.

Ik ben niet sportief en alles met truffel (behalve chocolade truffels) vind ik vies. Oh, en koriander en wasabi hoeft ook niet. De mooiste dag van het jaar vind ik Valentijnsdag (vooral op de Amerikaanse wijze gevierd) en het belangrijkste in het leven vind ik de liefde. Een gepassioneerde romantica met grote dromen, maar ook een pragmatische commerciële zakenvrouw die op haar doel afgaat. Dankzij een Maastrichtse moeder met Vlaamse roots en een Twentse vader met Duitse roots, heb je hier te maken met een strak georganiseerde Bourgondiër! Gek op dialecten en op het imiteren van stemmen.

Dol op luxe stedentrips en reisjes en dan het liefst naar landen waar rijst niet het hoofdbestanddeel van het menu is. Groot fan van België en met name de Belgische kust en ‘Het Witte Paard’ in Blankenberge en…voel me ‘on top of the world’ op Capri. Griekenland heeft mijn hart gestolen en Duitsland is natuurlijk ook een heerlijke Heimat.

Voor meer storytelling en vooral…story showing: boek een onnavolgbare
Saz Talk voor op je event en your audience will never be the same.