Sales, verkoop, business development…veel namen voor dezelfde wegen naar Rome.
Van handelsreizigers naar accountmanagers, van sales managers naar business developers en dan noemen we nog niet eens termen als farmers & hunters.
De markt moet worden aangeboord, verbreedt en verdiept.
Hoe doe je dat – samen met je team – tegenwoordig?
Hoe voer je een goed salesgesprek, maar bovenal…hoe kun je van alles aan de weet komen zonder te praten?
Wat is het nut (nog) van nieuwsbrieven en sturen jullie nog mailingen? Hoe moeten die eruit zien? Zijn er communities of veel online posts en wat is het resultaat van deze werkwijze?
Hoe presenteren we ons aan de klant? Power Point? Beurzen? Events? Trailers, clips?
En hoe weten we wat al die middelen en campagnes opleveren? Wie pakt het op en handelt het eigenlijk af?
Administratie, een achilleshiel voor menig die-hard sales. Hoe en waar administreren jullie de gedane acties, de opvolging en welk resultaat het heeft opgebracht bijvoorbeeld? Ik laat je zien hoe het in de organisatie veel tijd & geld bespaart als je dit op orde hebt en houdt.
Gebaseerd op het intakegesprek dat we houden, maak ik een op maat gemaakt stappenplan – The Roadmap – . Aan de hand hiervan lopen we samen het pad af naar een optimaal en op elkaar afgestemd sales/marketing apparaat.